Sidor

söndag 21 mars 2010

Koukaku no Regios a.k.a Chrome Shelled Regios

Är en serie som jag för tillfället watchar, har bara några avsnitt kvar innan den e complete:ad. Har vare på jakt ett tag efter en anime som e lite som naruto, bleach, code geass, dvs med action, en gnutta romance, å komedi (kanske inte stämmer in på CG dock^^). Hur som helst här var den iaf "Koukaku no Regios". Det är en action/mecha/Fantasy/komedi med den där lilla gnuttan av romance ^_^.Dom befinner sig i nån slags ökenvärld, där alla städer är inkapslade, omkringgående mekaniska kupoler. Utanför kupolerna i öknen är de omöjligt att andas och de lurar "filthmonsters" överallt. Storyn cirkulerar kring en kille, Layfon, som kommer till en ny stad efter vissa circumstances i hans förra. Han kommer till Zuellni (academy city)i hopp om att starta sitt nya liv men hinner knappt sätta foten där, för att sen blir "intvingad" i platon 17 i military arts. Storyn e helt klart genomtänkt, och karaktärerna (min favorit) är väldigt intressanta. Och för jag som gillar korta serier, är 24eps perfekt. Som i alla serier finns de ju nått man stör sig på, i denna kanske de mest var för mig, the fact att bröstskyddet (elr vad man ska kalla de) verkligen gör så att killarna ser ut att ha bröst x) haha men de var väll ganska så överkomligt. Hursomhelst, man blev fort inne i den här serien, å storyn. De enda jag tyckte var kanske att de flesta fighting scenerna var aningens korta. Men jag antar att de kan vara mitt "Naruto-syndrome" ^^ Men de blev en 8 iaf på MAL :) def värd att se! Läs mer om den på MAL ;) för jag suuger på att reviewa!! ^^

~~WATCH IT! OR SUFFER THE CONSEQUENCES!!!!!~~


//Sorairo

6 kommentarer:

  1. Haha, den låter ju ändå bra! Håller på att se CG nu ^^ jag är inte besviken än ;P trodde att jag skulle bli det eftersom jag haft höga förväntningar på den, men den verkar vara som jag föreställt mig so far :D

    SvaraRadera
  2. Jo den var de :P aha okej ^^ jo jag gillar CG men de flesta tenderar att hypa nått när de e nå de gillar, så de gör att ens egna förhoppningar blir lite för stora ^^ hehe äru på föärsta säsongen?

    SvaraRadera
  3. Mjo, jag är på första säsongen ;P Sett fem avsnitt xD Kommer nog inte hinna se så mycket förrän efter onsdag heller :(
    Skulle inte ha börjat se nu innan tentan xD

    SvaraRadera
  4. haha ja man brukar inte va så smart med sånt ^^ jag lyckas alltid hitta nått just när de e tentatid :P

    SvaraRadera
  5. Oja xD Tror jag kommer faila stort på tentan :( kan inte fokusera på att plugga :S

    SvaraRadera
  6. nejdå de kommer att gå bra gumms! :D jag håller tummarna ^^

    SvaraRadera