Sidor

torsdag 25 mars 2010

Aku made shitsuji desu kara?

'Because I'm one hell of a butler' elr 'I am a demon and a butler', detta är en återkommande fras I Kuroshitsuji, som sägs av en viss butler, Sebastian.^^
Kuroshitsuji är en anime som jag completade idag, och som jag sett klart på två dar för, jag fastnade direkt x)
Den handlar basically om en 12-årig pojke Ciel som ingått ett kontrakt med en demon som agerar som hans butler. Detta för att hitta, och ta hämnd på de som mördat hans föräldrar.Det är en komedi men på nått sätt är den ändå mörk, det känns som att pshycological skulle kunna vara en genre den hör till. Serien är på 24 eps, och de e full fart från första episoden. De hela utspelar sig i ett medeltida england, drottning Victorias tid (vet inte om de funnits flera men hon som var gift med albert^^). Jag älskar stilen i animen, och alla karaktärer är minst sagt speciella, även deras förhållanden till varandra. Favoriter som Madame Red, Undertaker & förhållandet mellan Ciel & Sebastian, gör de hela väldigt intressant ^^. OP'n & ED'n följ mig inte i smaken dock, men jag vart förvånad över första ED'n hon som sjunger låter exakt som hon i Paramore, men hon heter tydligen BECCA (blev tvungen att kolla ^^). De flesta animes som jag ser har jag en tendens att vara lite skeptisk till hur de avslutas, men Kuroshitsuji slutade bra. Serien fick ett klart avslut och det gillas :) Nog en av de bättre animes jag sett, man får tänka lite själv i den, och man börjar som fundera över saker själv. I samma veva som dom löser saker osv.


Olyckligtvis kommer Ciel aldrig få tuttar hur mykt han än vill x)

//Sorairo

3 kommentarer:

  1. Aaah, vad awesome den såg ut/lät :D Jag vill see! Ska bara se klart Code Geass :D

    SvaraRadera
  2. haha gör så ;) man fastnade hehe

    SvaraRadera
  3. Den påminner lite om Majin Tantei Nougami Neuro ^^ För det är typ en tjej som hamnar med en demon och försöker hitta den som dödade hennes pappa ^^' kort sagt...

    SvaraRadera