Sidor

tisdag 6 april 2010

Natsume Yuujinchou - Natsume's Book of Friends


I söndags såg jag de sista avsnittet på Natsume Yuujinchou, på andra säsongen (zoku natsume yuujinchou) ^^ De finns två säsonger vardera e 13 eps, dvs typ som e säsong av en average anime. Förstår inte att jag inte sett den här serien tidigare, den har legat i min plan-to-watch-list (som e kort) väldigt länge. Jag e glad att jag sett den nu iaf, en nybliven favvis blev de :)...


Den här animen var verkligen en sån där lättsam, heart-warming serie, man kan komma på sig själv att sitta å småle. De e nog inte en "gapskratta-serie", men de betyder inte lack på komedi, inte alls. Nyanko-sensei har nog blivit min nya lambokärlek x) dock Lambo har första platsen såklart haha ^^.


I serien får man följa en kille, Natsume & hans katt kan se "Nyanko-sensei (a.ka Madara). Natsume kan se "youkai", precis som hans mormor kunde när hon levde. Från hennes arv har Natsume fått i händerna "The book of friends" (Yuujinchou), och med denna speciella bok börjar hans redan ovanliga liv, bli ännu mer speciellt på mer än bara ett sätt. I samma veva som allt detta händer, dyker "Nyanko-sensei" upp som tillsammans med Natsume utgör huvudrollerna i serien.

Serien är upplagd så att varje avsnitt handlar om en ny sak/händelse/problem. Men en grundhistoria/plot finns alltid underliggande, och de tas upp saker därifrån på en återkommande basis. I vanliga fall brukar jag inte gilla när varje episode handlar om nått nytt, men i den här serien funkar de hur bra som helst! :) Den här serien passar när man e på humör för något lättsamt, som inte tär på ens nerver elr hjärta x)


Don't forget....Nyanko-sensei is ALWAYS hungry! ;)


//Sorairo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar