Sidor

måndag 23 april 2012

Anime N ser just nu



Är böjd att hålla med S om att Hiiro no Kakera inte verkar särskilt lovande. Vad jag har förstått så är den baserad på ett spel (rätta mig om jag har fel) och jag kan tänka mig att spelet säkert är bättre än vad animen kan bli. Nu har jag bara sett två avsnitt, så jag kan vara lite snabb att döma.

Andra serier jag ser just nu är bland annat Fairy Tail som är rätt bra at the moment, det enda som är lite trist är att SPOILER (från avsnitt 123 och framåt), MARKERA FÖR ATT LÄSA TEXTEN huvudkaraktärerna inte åldrades något, hade varit coolt om de blivit lite äldre och coolare SLUT PÅ SPOILER.

Och Juvia <3 Typ min favvo i Fairy Tail.

Hennes fantasi är så fantastisk också, haha.

Nya Hunter X Hunter är riktigt bra också. Tycker om att den går lite snabbare fram än originalserien, men ändå får med det mest väsentliga. 

Och så Naruto: Shippuuden. Jag måste säga att jag har tänkt att Naruto, Bleach, Fairy Tail och One Piece är ganska lika varandra i grund och botten, och det är de väl till viss del, men jag tycker att storymässigt är Naruto den bästa av de jag räknat upp. Sen kommer Bleach, men jag har ju 300 avsnitt kvar på den att se (dags att ta tag i efter jag sett ikapp Shippuuden, I know), så man vet aldrig.

Både One Piece och Fairy Tail har många intressanta karaktärer, men ingen story som känns särskilt genomtänkt för det mesta. One Piece har i och för sig sina stunder med genomtänkt story, det är bara det att de försvinner i alla otaliga fighter med "onödiga" fiender. 
Fairy Tail har lite för tråkiga fiender. De har inget riktigt mål och det känns som att de skapat alla fiender efter samma mall.




/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar